Baza wyszukanych fraz
Cukiernia warszawa, Cukiernia, Torty weselne, Ciastka, Torty

Temat: ~Nasze obyczaje~
Ponieważ niektórzy czekają na rozwój, postanowiłam dać taki temat.
Chciałam tutaj opowiedzieć trochę o naszym wspólnym życiu z Yen. Jak każde przyjaciółki mamy swoje przyzwyczajenia. Tak na wstępie:
Ja i Yenefer[Julia i Ola] chodzimy do 6b Ogólnokształcącej szkoły muzycznej I i II stopnia imienia Henryka Wieniawskiego w Łodzi na ulicy Sosnowej9[ufff]. Siedzimy w drugiej ławce, w rzędzie przy oknie, za nami siedzi pewien cholernie wkurzający osobnik, Landryn[ty chamie jeden +_+]Na lekcjach zawsze bazgrolimy mangę i piszemy "liściki"[No, na matmie w końcu trza coś robić oprócz matmy bo to strasznie nudne!]. Gorzej, jak nas przyłapią...ale rzadko się zdarza. Tylko nie wolno rysować mang przy naszej wychowawczyni bo ona tego barrrdzo nie lubi...W klasach 1-3 miałyśmy na świadectwach jedną uwagę: "korespondencja na lekcji" xP. Nasi nauczyciele są mili i fajni[oprócz pewnej PANI OD KS-U....*glebs*]. Co roku odbywa się konkurs solfeżowy...znaczy, ze słuchu. Pierwszy etap, pisemny jest obowiązkowy dla wszystkich. Siadamy na sali kameralnej i piszemy to, co usłyszymy od pani prowadzącej. Potem ona wybiera 10 najlepszych prac i te osoby przechodzą do etapu drugiego, w którym trzeba coś...zaśpiewać TT_TT.
Ja i Yen się przedostałyśmy. Ja na 4 miejscu z 10, ona na 7. Czekamy na wyniki. W tamtym roku ja miałam wyróżnienie, a Ola 3 miejsce, a w jeszcze poprzednim, ja drugie miejsce a Ola wyróżnienie(no jakoś się tak złożyło ^^"). Noooo....to chyba wszystko. Jak mi się coś przypomni, to dopiszę.

Misuź
Źródło: mermaidmelody.fora.pl/a/a,346.html



Temat: Nasza-klasa
To źle szukasz Szkoła imienia Henryka Wieniawskiego w Łodzi, kliknij na szkoły w Łodzi, wejdź w kategorię "muzyczne" i tam szukaj tutajpoczkategori
Źródło: corpsebride.fora.pl/a/a,93.html


Temat: Limeryk i recepta
Jasio chwali się kolegom w szkole:
- Mam w domu papugę, która spiewa i nasladuje grę mojego taty na gitarze!
- I nie sprawia jej to żadnych trudnosci?
- Żadnych, z wyjatkiem chwytów gitarowych.

Profesor pokazuje studentowi zapisana kartkę i mówi:
- Oto konkretny przypadek chorobowy i odpowiednie lekarstwo. Ile tabletek przepisałby pan choremu?
- Pięć - odpiwada student.
Profesor każe studentowi usiasć. Po trzech minutach student podnosi rękę: Panie profesorze chciałbym zmienić odpowiedz.
- Za pózno, młody człowieku. Pana pacjent zmarł 30 sekund temu.

LIMERYK O ŻONIE SĘDZIEGO
Żona sędziego u psychoanalityka
Skarży się, że gdy maż w nia wnika,
Choć uniesień jest żadna
Czuje się jak podsadna
I nie ma w oku kurwika

Redaktor naczelny pewnej gazety znany był ze swojej dokładnosci. Gdy poczatkujacy dziennikarz przyniósł mu sprawozdanie z jakiegos zebrania, zwrócił uwagę na zwrot: "Dwa tysiace osiemset szesćdziesiat dziewięć oczu wlepiło wzrok w mówcę".
- Co to za bzdura!? - krzyczy.
- To nie bzdura, szefie! Wsród zebranych był facet bez jednego oka.

Na południu Wietnamu oficer amerykański zwiedzajacy buddyjska swiatynię zauważa srebrna myszkę wiszaca na sznurku. Pyta więc starego Wietnamczyka, w jakiej intencji ja tu powieszono. Ten odpowiada:
- Przed wielu laty nasze miasto nawiedziła plaga myszy.
Mieszkańcy próbowali wszystkiego, aby pozbyć się gryzoni, jednak nic nie pomagało. Wówczas postanowili zrobić srebrna myszkę i powiesić ja w swiatyni. Zaraz potem wszystkie myszy znikły.
- Cha, cha! Wierzycie w tę historię? - dziwi się Amerykanin.
- Gdybysmy wierzyli, już dawno w tej swiatyni wisiałby srebrny Amerykanin!

Na targu przed lasem zajaczek zachwala swój towar:
- Bomby! Tanio sprzedam!
Podchodzi do niego wilk i mówi:
- Interesuje mnie zakup bomby, ale zegarowej.
- Dobrze się składa! Do każdej zakupionej bomby dodaję zegarek gratis.

Anegdota muzyczna
Swiatowej sławy polski skrzypek i kompozytor Henryk Wieniawski (1835-1880) miał otrzymać od króla pruskiego Wilhelma I wysokie odznaczenie. Jednak zamiast orderu król wręczył Wieniawskiemu tabakierkę wysadzana brylantami i oswiadczył, że jest zbyt młody, by otrzymać to odznaczenie. Muzyk tabakierki nie przyjał, mówiac:
- Jesli jestem zbyt młody, by mnie odznaczano, to tym bardziej jestem za młody, by zażywać tabakę.

Dwóch punków maże sprayem po murze. Jeden z nich napisał hasło: "Lódzie! Myslcie, to nie boli". Drugi patrzy na jego dzieło, drapie się za uchem i głosno bełkocze:
- Franek, dlaczego wyraz "ludzie" napisałes przez "ó"?
- Bo odmienia się na "człowiek".

Znak głupoty
* Pan Tadeusz z Zatorza ma pecha, bo jego sklep i hurtownia usytuowane sa na końcu slepej ulicy. Tej samej ulicy, do wjazdu na która ustawiono któregos razu znak zakazu wjazdu dla samochodów powyżej 3,5 tony. Ma więc dwie możliwosci: codziennie przez kilkaset metrów dzwigać setki kilogramów towarów przywożonych ciężarówkami od kontrahentów albo wsiadać za kierownicę ciężarówek dowożacych mu towar i... płacić policji mandaty oraz grzywny. Wybrał to drugie. Zapłacił już 20 tys., a jego synowi grozi utrata prawa jazdy. Znaku nie można ponoć zlikwidować i stoi podobno dlatego, bo droga musi być wczesniej wyremontowana. Pan Tadeusz dałby na jej wyremontowanie pieniadze, ale nikt od niego nie chce tych pieniędzy. Za to pieniadze za kolejne mandaty - owszem.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=31200


Temat: Amadeus w Śremie
AMADEUS W ŚREMIE!
Śremski Ośrodek Kultury
Śrem ul. Mickiewicza 77
19 października godz. 19:00

Nielada gratka czeka na miłośników muzyki. W trzeci piątek października, w sali Klubu Odlewnika w Śremie, wystąpi Orkiestra Kameralna Polskiego Radia "Amadeus" pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. Na skrzypcach zagra Jarosław Nadrzycki (jeden z laureatów XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego).

Program koncertu
Luigi Boccherini (1743 – 1805)
Nocna straż w Madrycie op. 30 nr 6
Ave Maria delle Parrochie - Tutti pizzicati
Minuetto dei Ciechi
Il Rosario - Largo assai
Passa Calle – Allegro vivo
Ritirata – Maestoso
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Koncert skrzypcowy E-dur BWV 1042
Allegro
Andante
Allegro assai

Przerwa
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Divertimento D-dur KV 136
Allegro
Andante
Presto
Edvard Grieg (1843 – 1907)
Suita "Z czasów Holberga" op. 40
Preludium - Allegro vivace
Sarabande - Andante
Gavotte - Allegretto
Air - Andante religioso
Rigaudon - Allegro con brio

„Pomyłki być nie może: Orkiestra Kameralna Polskiego Radia jest jednym z najwspanialszych zespołów naszych czasów”.
The Gazette Montreal (Kanada)

„Jak burza spadły na oczekującą w Conservatorio publiczność smyczki polskie z Orkiestry Kameralnej Amadeus i zmusiły ją do magnetycznego słuchania, dzięki energii różnorodnych i błyskawicznie zmieniających się obrazów. Ich żywotnym natchnieniem jest Agnieszka Duczmal, która za pomocą oszczędnych, szybkich i wyrazistych gestów egzorcyzmuje ich swą jasnością i sugestywnością. Entuzjazm.”
Corierre della Sera, Mediolan (Włochy)

Agnieszka Duczmal urodziła się w rodzinie o tradycjach muzycznych. Studiowała dyrygenturę w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem prof. Witolda Krzemieńskiego, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Po ukończeniu studiów pracowała jako dyrygent asystent w Państwowej Filharmonii w Poznaniu, a następnie jako dyrygent w Operze Poznańskiej. Już w czasie studiów, w roku 1968, utworzyła orkiestrę kameralną przekształconą w 1977 roku w Orkiestrę Kameralną Polskiego Radia i Telewizji, która od 1988 roku występuje pod nazwą Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus. Od początku istnienia Zespołu Agnieszka Duczmal jest jej dyrektorem i kierownikiem artystycznym. W 1970 roku została laureatką I Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów w Katowicach. Pięć lat później uzyskała wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów Herberta von Karajana w Berlinie Zachodnim. W 1976 r. wraz z Orkiestrą zdobyła Srebrny Medal Herberta von Karajana na Międzynarodowych Spotkaniach Młodych Orkiestr w Berlinie Zachodnim. W 1982 r. otrzymała nagrodę Międzynarodowego Centrum Kultury Saint Vincent w Rzymie „La donna del mondo” (Kobieta świata) przyznaną pod patronatem UNESCO i prezydenta Włoch za wybitne w skali światowej osiągnięcia na polu kultury, nauki i działalności społecznej. Jako pierwsza kobieta dyrygent wystąpiła na scenie mediolańskiej La Scali. Wraz z kierowaną przez siebie Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus koncertowała w najsłynniejszych salach koncertowych świata w niemal wszystkich krajach Europy, obu Ameryk oraz Azji. Do grona artystów, z którymi współpracowała Agnieszka Duczmal należą między innymi Martha Argerich, Mischa Maisky, Gary Karr, Katia i Mirelle Labeque, Grigori Sokołov, Tabea Zimerman, Igor Oistrakh, Bernard Ringeisen, Steven Isserlis, Piotr Anderszewski, Gheorghe Zamfir, a także Adam Makowicz i Al Di Meola oraz wszyscy czołowi polscy muzycy. Nagrała 8 płyt długogrających, 37 płyt kompaktowych, oraz dla Polskiego Radia ponad 8000 minut muzyki. Telewizja Polska zarejestrowała 110 koncertów i programów Agnieszki Duczmal i Orkiestry Amadeus.

Jarosław Nadrzycki urodził się w 1984 roku w Żaganiu. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku sześciu lat. Od wielu lat kształci się pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej, obecnie jako student Akademii Muzycznej im I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Tajniki gry skrzypcowej zgłębiał również u prof. Igora Ozima na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu oraz na wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich u takich pedagogów jak: Silvia Marcovici, Marina Jashvili, Wanda Wiłkomirska, Eduard Grach, Vadim Brodski i Boris Garlitsky. Od wrzesnia 2007 roku jest studentem Royal Academy of Music w Londynie.
Jarosław Nadrzycki jest laureatem wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów skrzypcowych m.in. w Berlinie –im. Maxa Rostala, w Wilnie – im. J. Heifetza, w Sion – im T. Vargi, w Fermo - im A. Postacchiniego, w Varallo –„Valsesia Musica” , w Salzburgu – im. Ruggiero Ricci oraz w Markneukirchen. W latach 2001 i 2006 został dwukrotnie laureatem Konkursu im. H.Wieniawskiego w Poznaniu.
Koncertował z wieloma orkiestrami w kraju oraz za granicą m.in. z Symphonisches Orchester ZĂźrich, Hamburger Philharmoniker, Orkiestrą Słowackiej Filharmonii Narodowej, Litewskiej Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Konserwatorium Moskiewskiego, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” w Poznaniu u boku takich dyrygentów jak Agnieszka Duczmal, Mirosław Jacek Błaszczyk, Christopf Escher, Ovidiu Balan. Wielokrotnie koncertował na międzynarodowych festiwalach m.in. w St. Petersburgu, Moskwie, Brukseli, Bratysławie, Kolonii, a także we Włoszech, Francji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA. Jego nagrania były transmitowane przez wiele stacji radiowych i telewizyjnych w Europie.

WYKORZYSTANE POWYŻEJ MATERIAŁY POCHODZĄ ZE ŚREMSKIEGO OŚRODKA KULTURY.

Cena: ulgowy 10.00 zł normalny 20.00 zł
Źródło: naszeleszno.fora.pl/a/a,5.html


Temat: OGŁOSZENIA PARAFIALNE


Program koncertu


wykonawcy:

Jolanta Sosnowska - skrzypce

Marietta Kruzel-Sosnowska - organy

· J.S. Bach – Toccata d-moll BWV 565
(organy) (1685 – 1750)

· J.S. Bach – Aria z Suity D-dur BWV 1068
(opr. na skrzypce i organy) (1685 – 1750)

· D.Buxtehude: Preludium i Fuga D-dur
(organy) (1637 – 1707)

· J. Pachelbel – Canon
(skrzypce i organy) (1653 - 1706)

· Padre David da Bergamo – Sonata
(organy) (1791-1863)

· J. Massenet – Medytacje z Opery ”Thais”
(skrzypce i organy) (1842 – 1912)

· M. Sawa – Modlitwa łomżyńska
(organy) (1937 – 2005)

· M. Sawa – Modlitwa
(skrzypce i organy) (1937 – 2005)

· M. Sawa – Fantazja śląska „Te Deum”
(organy) (1937 – 2005)

· J.S. Bach / Ch. Gounod – Ave Maria
(skrzypce i organy) (1685–1750) (1818-1893)


Notki biograficzne:

MARIETTA KRUZEL-SOSNOWSKA pochodzi z Bielska – Białej. Studia odbyła w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie organów Prof. Feliksa Rączkowskiego, oraz na Wydziale Teorii, Dyrygentury i Kompozycji w sekcji Teorii, pod kierunkiem Prof. Andrzeja Dobrowolskiego, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejętności interpretacyjne uzupełniała na licznych kursach mistrzowskich, między innymi pod kierunkiem Floor Petersa, Guy Boveta, Herberta Wulfa, Haralda Vogla, Hansa Haselboecka i innych. Występowała na wszystkich większych festiwalach organowych w Polsce (Oliwa, Kamień Pomorski, Koszalin, Frombork itp.), a także w kościołach i salach koncertowych w kraju i za granicą (Austria, Belgia, Białoruś, Dania, Francja, Niemcy, Szwajcaria i Szwecja).
Artystka nagrała szereg audycji dla Polskiego Radia, a także płyty na zabytkowych organach w Leżajsku i Bielsku-Białej. Ma na swoim koncie wiele wykonań współczesnej muzyki organowej. Interesuje ją szczególnie twórczość polska. Jest prezesem Towarzystwa im. Mariana Sawy, zajmującego się promocją muzyki tegoż niedawno zmarłego kompozytora, którego utwory wielokrotnie prawykonywała. Jej płyta pt. Marian Sawa – Organ Music II (Acte Prealable 0068) otrzymała nominacje do nagrody Fryderyk w roku 2002.
Marietta Kruzel-Sosnowska na szeroką skale zajmuje się też działalnością pedagogiczną: jest wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (wydział Edukacji Muzycznej, sekcja Muzyki Kościelnej). Przez szereg lat prowadziła również klasę organów na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego (sekcja Muzykologii). Marietta Kruzel-Sosnowska jest też długoletnim profesorem w Zespole Szkół Muzycznych nr 4 im. K. Szymanowskiego. Tu spod jej ręki wyszło aż 50. absolwentów.
Artystka przez cały czas prowadzi także ożywioną działalność koncertową i naukową. Przez 30 lat współpracowała z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej będąc konferansjerem muzycznym koncertów dla młodzieży. Przez 13 lat pełniła także funkcję organistki w kościele Ewangelicko-Reformowanym w Warszawie.

JOLANTA SOSNOWSKA urodziła się w Warszawie w roku 1979. Pochodzi z rodziny o tradycjach muzycznych. W roku 2002 ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina na wydziale instrumentalnym w klasie skrzypiec Prof. Mirosława Ławrynowicza oraz, w roku 2005, University of Illinois w Ameryce w klasie SigurnbjĂśrna Bernhardssona (skrzypce) i Ronalda Hedlunda (śpiew). W latach 2005-2006 odbywała mistrzowskie studia podyplomowe w Konservatorium Wien Privatuniversität w Austrii, w klasie skrzypiec Prof. Wernera Hinka. Jest również absolwentką podyplomowych studiów marketingu kultury na Uniwersytecie Warszawskim (2007).
Wielokrotnie brała udział w kursach muzycznych, wśrόd ktόrych warto wymienić Międzynarodowe Kursy Muzyczne im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, Dartington International Summer School w Anglii czy Accademia Musicale Chigiana we Włoszech. Podczas kursów mogła doskonalić swe umiejętności pod kierunkiem takich profesorów jak: AndrĂŠ Grudzień, Wolfgang Marschner, Sherban Lupu czy Ruggiero Ricci.
Jako solistka i kameralistka Jolanta Sosnowska prowadzi ożywioną działalność koncertową w Polsce i za granicą: w Ameryce, Austrii, na Białorusi, w Danii, Finlandii, Japonii, Meksyku, Szwajcarii, Szwecji oraz we Włoszech. Występuje często z towarzyszeniem fortepianu, klawesynu i organów promując w szczególności muzykę współczesną i dawną. Wśród festiwali w jakich brała udział można wymienić między innymi: The Second Annual Fryderyk Chopin Festival, Ålands internationella orgelfestival, Vendsyssel festival, Фестывал духоўнай музыкі ЗАЛАТАГОРСКАЯ ЛІРА, Meждyнaродный фecтивaль cтaринной и соврeменной музыки, Festival Organistico Internazionale di Fossalta di Portogruaro, XXIV Olsztyńskie Koncerty Organowe, Bliżej Bacha, Farne koncerty organowe i kameralne w poznańskiej farze itd.
Artystka ma również na swoim koncie współpracę z instytucjami, organizacjami oraz orkiestrami. Sa wśród nich: Warszawske Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki, Towarzystwo im. Henryka Wieniawskiego, Towarzystwo im. Mariana Sawy, Filharmonię Narodową w Warszawie, Filharmonię Częstochowską, Filharmonię Bałtycką, MusikTheater fĂźr Kinder Wien, Universität fĂźr Musik und darstellende Kunst Wien, The Polish Arts Club, The Chicago Chopin Society, Warszawscy Wirtuozi, Orchestra da Camara de la Univeridad Nacional Autonoma de Mexico, Sinfonia da Camera, Die Junge Philharmonie Wien, Grazer Symphonisches Orchester, Orchester von St. Augustin, a także magazyn muzyczny Muzyka21 i firmę fonograficzną Acte PrĂŠalable.
Jolanta Sosnowska jest laureatką I nagrody w konkursie skrzypcowym The Paul Rolland Memorial Violin Competition (2004). Obecnie kontynuuje studia z zakresu muzyki dawnej (Konservatorium Wien Privatuniversität w Wiedniu) w klasie skrzypiec barokowych Pani Prof. Ulrike Engel.

źródło: www.ustanow.pl
Źródło: uwieliny.fora.pl/a/a,159.html





© Cukiernia warszawa, Cukiernia, Torty weselne, Ciastka, Torty Design by Colombia Hosting